Cleantime: Tarkka työajanseuranta on menestyksekkään liiketoiminnan edellytys

Siivousalan yrityksessä Cleantimessa tehtiin päätös hankkia HRSuunti vuonna 2017, kun kasvavan henkilöstömäärän ja työnkuvien monipuolistumisen myötä toiminnan pyörittäminen Excelin kanssa meni turhan työlääksi. Uusi tapa toimia on jo vaikuttanut positiivisesti asiakassuhteisiin.

Cleantime on Turun seudulla toimiva, vuonna 1989 perustettu siiivousalan yritys. Henkilöstöä on monenlaisissa tehtävissä noin 170, minkä päälle tulevat vielä kausityöntekijät.

- Tietääksemme olemme suurin paikallinen siivouspalveluliike. Asiakkaita on reilu 300, ja niihin kuuluvat muun muassa kaikki Turun Citymarketit, muita marketteja, liikehuoneistoja, teollisuuskiinteistöjä, taloyhtiöt sekä myös pieniä toimistoja, palvelujohtaja J-P Virtanen kertoo.

Cleantimessa tehtiin päätös hankkia HRSuunti vuonna 2017.

- Lähdimme kilpailuttamaan järjestelmää, kun henkilöstömäärä alkoi kasvaa ja homman pyörittäminen Excelillä meni hankalaksi. Asiakastiedot olivat toisaalla ja henkilöstötiedot muualla. Lisäksi työvuorosuunnittelu tehtiin erillisellä ohjelmalla, Virtanen kertoo.

- Itse asiassa yritimme puolitoista vuotta koodata omaa ohjelmaa, mutta lopulta totesimme, että ei tässä ole mitään järkeä. Miksi lähdemme keksimään sellaista, jota muut tekevät meitä paljon paremmin?

Vaikka HRSuunti ei ollut isoin tarjoaja eikä ohjelmista löytynyt isoja eroja, ratkaisevaa oli palvelun laatu.

En ole parempaa palvelua saanut koskaan tai missään, kuin mitä saimme käyttöönottovaiheessa.

- Olemme voineet soittaa suoraan yhteyshenkilöllemme Mikalle, ja jos olemme laittaneet kysymyksiä sähköpostilla, vastaus on tullut parissa tunnissa. Tai sitten on autettu ottamalla etäyhteys koneeseen.

Säästyneellä ajalla on kehitetty asiakassuhdetta

HRSuunti on rakentanut Cleantimen ehdotusten pohjalta nimenomaan heidän käyttöönsä suunniteltuja ominaisuuksia.

cleantime2

Meillä on monenlaisia toimenkuvia ja kohteita, joten on hyvä, että kokonaisuutta voi rakentaa pala kerrallaan tarpeiden mukaan.

Esimerkiksi toteutuneiden työtuntien hyväksyntä oli ennen Excelillä hidasta, mutta nyt se on muutamassa tunnissa tehty. Ja kun työnjohtajan aika ei mene työpöydän takana istumiseen, säästyneen ajan on voinut käyttää asiakkaisiin. Ja tämä on näkynyt asiakassuhteissa positiivisesti!

Älypuhelimissa toimiva työntekijäliittymä HRMobi on otettu työntekijöiden parissa vastaan pääsääntöisesti hyvin, varsinkin nuoremmmat sukupolvet ovat olleet nopeasti sinut selkeän ohjelman kanssa. Moni on verrannut käytön helppoutta puhelimella soittamiseen.

Toinen käytössä oleva palvelu on kohteessa paikan päällä oleva, tabletin selaimessa toimiva HRKello. HRKello kerää leimaustiedot ja välittää toteutuneet työvuorot suoraan HRSuunti-ohjelmaan.

Työntekijän pitää olla fyysisesti paikalla, jotta voi leimata itsensä sisään ja ulos, näin voimme maksaa todellisesta työstä. Menestyksekkään liiketoiminnan edellytys on tarkka seuranta, miten henkilökunta tekee oikeasti töitä.

Miksi HRSuunti?

1) HRSuunti on toimintavarma

2) HRSuunnin palvelu on nopeaa ja ymmärrettävää. Etäyhteysmahdollisuus.

3) HRSuunti on helppokäyttöinen



www.cleantime.fi

Palaa referenssisivulle